It hurts with every heartbeat

min kära mor ringde och väckte mig klockan 9, jag blev sten sur ! Enda dagen som jag kan sova utan av att bli väckt, eftersom att Frida sover lika länge som mig när vi kan ...
.. Men idag är jag iallafall ledig, fi fan va skönt. Våren är så mycket bättre än hösten, för där har man bara 1 lov och inga studiedagar ? Våren är där mycket mer lov och lediga dagar och då kan man känna sig mer på topp :)

undra vem som tänker på mig, har haft hicka enda sen ja vaknade ;)
snart ska jag bli helt klar på mitt rum, städa resten av huset sen ska jag duscha, sen åka och handla med mammi (annars glömmer hon hälften, och om man skriver lapp så glömmer hon den mohah) sen kommer Parina, vi ska väl chilla å glo film eller något. Inte så värst mycket som man kan göra här ute i ödemarken.
Fast igår insåg jag en sak, fast att vi bor mitt ute i ingenstans så är det rätt skönt för på sommaren kan man springa runder i bikini hela dagarna igenom utan av att känna att folk glor på en som om man vore en idiot. För på sommaren så tar jag vattenslangen blötar ner mig sen lägger jag mig på altanen och steker, tack gud för det :D
Och på någon vänster gillar jag vårt hus, fast att jag alltid sagt att jag inte tyckt om det, ha ha ha.

Meeeeeeeeeen jag hade hellre bott neråt i Skåne vid havet för de hade varit mycket mer najs, men eftersom att mor&far nog ska flytta efter min student någon gång så kommer jag nog ikke uppleva det nya huset så värst mycket för jag hade tänkt flytta nästan direkt efter när jag fått jobb och jobbat ett tag. Jag har hur mycket grejer som helst tills ja ska flytta :p har samlat på mig ganska så mycket.. jag ska nog ta ut alla mina grejer en dag å se vad de e jag har :D ..

I sommar ska jag förhoppningsvis jobba några veckor, sen ska jag bo hos Lennart&Anne-Sofie några dagar i Höganäs, sen ska jag väl hitta på en massa saker :D gah kan det ikke bli sommar nu!? Sista sommarlovet 4 ever är detta och det känns märkligt... för nästa sommarjobb har jag tagit studenten och måste ha ett jobb! Så detta är ju sista sommaren som man har ledigt helt (okej, om man har sommarjobb jobbar man ju några veckor) ..
Det är en märklig tanke egentligen, man har gått i skolan i så många år & ALLTID sagt "det ska bli såååå skönt när skolan är över" , visst ska det bli najs med nya erfarenheter men man har ju inte den tryggheten som man alltid haft. Vissa säger att dom saknar skolan som f a n och andra säger att dom tycker det är mycket mer najs och jobba.
Ja hittar man något som man verkligen trivs med att jobba så är det ju klart att man kanske inte längtar tillbaka, men jag menar så mycket mög och skämt som vi håller på med i skolan.. de kommer jag sakna väldig mycket för det blir nog inte samma sak på en arbetsplats. Tiden på grundskolan gick bara såååååååååå segt men sen när man väl kom till gymnasiet så har tiden gått riktigt fort, jag menar vi har redan gått mer än halva tiden! Om 1 år är det vi som klär ut oss och har sommar tema osv, nästa år är det vi som snart ska på student balen..

Sen när man väl flyttat hemifrån, då är man ju helt ensam i sin lägenhet eller vad man nu flyttar in i.. då är där INGEN som säger till en vad man ska och inte ska göra, så skapar man sina egna regler. Men de måste ju kännas väldigt tomt i början, man är ju van vid att ens far galer på morgonen: FRUKOOOOOOOOOOOOOOOST och att modern tjatar om att rummet ser förjävligt ut. Sen har man alltid varit van vid att alla grejer finns hemma och så, då ska man själv handla och själv vakna och själv hålla i ordning. Visst ser jag framemot att skaffa eget men de känns ändå lustigt..
menmen, man klarar väl allt det med!

Nu ska jag faktiskt städa :) (OJ, jag klarar visst av att städa själv och jag kan laga mat och baka, jag är en händig kvinna som Parina brukar säga ;) )

hajs majs på dajs

Kommentarer
Postat av: Parina

haha du är en händig kvinna (:

2009-03-23 @ 12:38:24
URL: http://parina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0