En bonne i vår by!

HEHE, jag e bara TVUNGEN att blogga om detta! Ikväll så pratade jag&mamma&pappa&systern om när pappa&mamma&jag bodde på bondgård! De va så, min pappa hade själv en liten bondgård när mamma&pappa blev tillsammans, han hade lite kossor osv. Men sen köpte dom en större gård, och där hade dom sammanlagt 100 djur :) Mest kor då, sen hade dom lite grisar. Pappa var mjölkbonde och han odlade fram korn&havre. Dom gick upp var morgon klockan 7 och mjölkade. Jag tycker ändå de e rätt bra gjort av dom :) För pappa va 16 när han köpte sina första kossor som han skötte hos en annan bonde var morgon, sen köpte han egen gård när han va 17-18 kanske. Sen så va dom typ 19-20 när dom köpte den andra gården. Jag menar de e inte så vanligt med att såna unga folk skaffar gård:D haha.

Jag har bara några svaga minnen från när vi bodde där, jag va nog 3-4 år när vi flyttade där ifrån, det jag kommer ihåg är när jag skulle gå upp på den gången mellan kossorna så slog jag huvudet i en rund järngrej så jag såg ut såhär i pannan: O . haha. Sen kommer jag ihåg när jag drog min katt i svansen så han rev mig i huvudet, jag har fortfarande kvar ärret. Något som jag mer kommer ihåg är ovanvåningen, eller ja jag kommer ihåg hallen och ett av sovrummen. De e typ det enda :/

När vi flyttade ifrån det stället så blev pappa svetsare ist, fast vi hade kvar 2 kossor, grisar och senköpte vi 2 hästar, höns & får =)
Jag&Frida skrattade åt gamla minnen från det huset som i kommer ihåg mkt ifrån, en gång när jag skulle leka med Madde, hade frida varit så ledsen och gått ut på ängen för att leta efter mig, så mamma&pappa hade blivit av med henne, sen när hon kom tillbaka hade hon plockat massa vilda blommor till mig :)

Jag har ringt olika hotell och undrat lite saker så jag får se om jag väljer något av dom eller om jag tar dagis eller ja, vad jag nu ska välja!

Fast min pappa tyckte att jag skulle dissa det andra och praoa på HANS jobb som SVETSARE! Så frågade jag honom vad jag skulle göra där egentligen? Så satt han tyst och kom inte på ngt fråns han kontrade med att: Min jobbekompis dotter är ju där?! jag bara: Jo, men hon går industri? han bara: ja :)?
No thanks, där är bara massa gubbar ;D haha, och jag hade bara stått av dagarna för jag kan ikke svetsa :D haha.

Kommentarer
Postat av: Parina

en bonne i vår by :P

2008-11-13 @ 20:01:33
URL: http://parina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0