we're only watching the stars

innan idag satt jag å funderade, jag å mamma e såna skrocktroende! haha, kom på hur mkt som helst som vi verkligen INTE gör, för då betyder det otur, till exempel:

1. Sjunger INTE före frukost för då gråter man innan dagen är slut
2. Går INTE under stegar
3. Fäller INTE upp paraply inomhus
4. Lägger INTE nycklar på borden.
5. Om en svart katt korsar vägen säger vi: tvi tvi tvi katta söron. Och e det från Höger till vänster betyder det = Bättre förtjänster och från vänster till höger betyder det otur.


Ibland kan man undra var min mamma fått allt ifrån, antagligen från mormor.
ha ha ha.


Kommentarer
Postat av: Parina

Haha ja dagens "ungdom"

2008-12-08 @ 22:39:40
URL: http://parina.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jobbigt för dig i klassrummet då för jag lägger ju ofta mina nycklar på bordet... ;)

2008-12-15 @ 17:57:57
URL: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0